minttubengtzing

Svaj i hjärnkontoret

Kategori: Allmänt

Fick inte jobbet. Feedbacken jag fick var att jag har belägg för att ta för mig mer. Tolkningsfråga, eller har man bara dåligt självförtroende och inte vågar ta det man är värd? Hmm... De var dock väldigt intresserade av mig och såg gärna att jag söker en annan tjänst hos dem. Sagt och gjort - har nu sökt samma tjänst fast utan den finska biten. Men målet är nog ändå att få jobba på den finska avdelningen, jag vet ju att jag kan. Det ska inte vara i onödan som jag lärt mig finsk grammatik innan jag lärde mig den på svenska.
Styrelsemötet ikväll sög musten ur mig. Två timmar av information och siffror, och efteråt kommer jag på mig själv med att jag inte antecknat NÅGONTING av det som sagts. Suck... Ibland blir jag så trött och på nåt sätt också besviken på mig själv.
Jag har sådan potential, jag vet att jag har det. Men vissa dagar (som idag) så tror jag bara inte på mig själv. Känner mig liksom hopplös. Jag har vissa krav på mig själv, och jag vet att de är för höga i många fall. Jag är pedant och besserwisser och ordpolis. Ska jag göra något så ska jag göra det ordentligt; grundligt.
När jag känner mig hopplös är det ju självklart för att självkänslan eller självförtroendet dippar. Detta medför att jag ibland tänker att folk i min omgivning inte orkar med mig eller tycker att jag är påfrestande med mitt bergochdalbane-humör. När jag väl tänker så spinner det lätt iväg och jag börjar tro att mitt sätt att vara skrämmer iväg folk och får dem att tycka att jag är konstig. När jag tänker efter har jag jämt trott att folk runtomkring mig tyckt att jag är konstig, eller "lite speciell". Känns som att folk behandlat mig efter det, och ursäktat sig med att tänka "hon har haft det lite svårt, det är DÄRFÖR...".
Skönt att få skriva av sig, det är därför jag har bloggen. Min dagbok utan att någon dömmer mig. Känns lite befriande iallafall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: