minttubengtzing

Mig går det ingen nöd på

Kategori: Allmänt

Dagen har inte alls varit farlig idag. Det har varit fullt sjå på jobbet, alla är och handlar samtidigt och det är förvånansvärt härlig stämning. Vi har haft fullsmockad att-göra-lista men den har inte kvävt mig. Vi har betat av den och hunnit med allt. Och jag har inte alls märkt av någon trötthet. Tvärtom har jag skrattat och haft roligt mellan några felsägningar. Bland annat så skulle jag "analysera fisken" när jag menade att jag skulle beställa fisk. Och leveransen från Bröderna Nilsson stod på lagret, inte att "Bröderna Nilsson står på balkongen". Jag har verkligen skrattat idag och funnit allt roande. Älskar Leias tomte som hon gjort på dagis, såna som man själv gjorde till alla högtider. En toarulle, lite tyg, bomullstussar och lim. Et voilá! Ett konstverk. Jag skrattar lika mycket varje gång jag snubblar över kartongen som innehåller mina samlade verk. Vilka fina grejer... Tur att mamma sparade allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: