minttubengtzing

Slagen hjälte

Kategori: Allmänt

Maskeraden igår var riktigt lyckad. En timme innan bestämde jag mig för att dra på mig blå tights, benvärmare och body à la Susan Lanefelt. Mycket uppskattat och jag vann priset för bästa utklädnad. Hade med mig en chokladshake som jag blandade med minttu, och ölen drack jag ur sportflaska. Hade lite uppvärmningsövningar och rullade höfterna, visade hur man skulle suga in magen och kniiipa skinkorna. Blev lite förvånad över hur mycket folk satt stilla, själv satt jag fem minuter på sju timmar. Skuttade och dansade och det känns idag, vaderna fick sig en rejäl omgång. Fick frågan vilka bokstavskombinationer jag led av några gånger, försvarade mig med att säga att jag är väldigt aktiv av naturen och att det inte finns några vetenskapliga bevis på att jag skulle ha ADHD eller liknande. "Min energi kommer inifrån, den bubblar från magen och strålar ut i armar och ben".
Idag är jag inte alls lika tuff. Har haft en riktig slapparsöndag med thaimat och hockey hos storsnokens storasyster. Skrotade idén om skridskoåkning med spanjacken trots det fina vädret, orken fanns inte. Gör ett nytt försök på tisdag. Ska bli intressant att se om man fortfarande har takterna i sig från när man var yngre...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: