minttubengtzing

Lattjo lördag

Kategori: Allmänt

Fortsätter den lediga helgen med lek och fika hos Stefan och Johanna med deras två döttrar Emilia och Tilde. Full fart non stop, jag beundrar verkligen dessa två som är så lugna och konsekventa som föräldrar. De är mina idoler, önskar att jag blir likadan den dagen jag själv får barn. Dom måste ju ha läst nån slags bok eller gått nån kurs i hur man handskas med barn och gått ut med MVG. Dom daltar inte, ger inga alternativ och är raka och tydliga med vad som gäller. Inga krokodiltårar i världen biter på dem, och vid 1,5 års ålder sover barnen i sina egna sängar i sitt rum. Utan minsta gnäll. Självklart är det svårt i början, men det handlar om att skapa rutiner i vardagen och inte göra stor grej av det enligt dem. Minns första gången jag var hos dom och det var läggdags, varken Emilia eller Tilde protesterade. Redan då lyfte jag på ögonbrynet, "wow", så lätt var inte jag när jag var liten. De följde glatt med för att borsta tänderna, byta om till pyjamas och hoppa i säng. Tror att det tog fem minuter för Johanna att lägga dem, sen kom hon ut till oss och vi kunde fortsätta kvällen med Wiispelet. Det kallar jag för bra föräldraskap.
Avslutar kvällen med asiatisk buffé på Östermalm med storsnoken och tio till.

Men det absolut bästa med den här dagen är att få vakna bredvid storsnoken utan att behöva gå upp...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: