minttubengtzing

Nu är man på gång

Kategori: Allmänt

Häromkvällen ringde grannen på och ville att jag skulle ställa upp som suppleant i föreningens valberedning. Hmm... "Visst varför inte", tänkte jag och tackade ja. Vad detta innebär vet jag fortfarande inte riktigt men det visar sig nog på kommande stämma. Mamma var ju under hela min uppväxt med i styrelsen och gick på möten och tyckte till. Har alltid sagt att jag inte ska bli som hon men samtidigt kan jag inte låta bli att vara nyfiken.
Har bestämt att jag ska börja prova nya saker, saker jag inte vet eller kan något om. Känner att jag behöver det, vardagen blir lätt lite trist annars. Ta bara det här med att starta en blogg, jag är helt grön i ämnet vilket i sig är en morot.
Fick utökat ansvarsområde på jobbet idag också, blev tillfrågad om jag kunde ta hand om den nya salladsbaren som är ett första steg i vårt "ansiktslyft" i delin. Motiveringen löd: "du är ju så ordningssam"... En hel del nytt att lära sig, ska bli jättekul. Senare ska bland annat en helt ny disk byggas och den manuella delen ska utökas. Målet är att vi ska kunna erbjuda fler snabba och goda lunch- och middagslösningar. Hur det ska gå utan att anställa minst 3 till är en gåta, ska bli intressant att se om chefen tänkt på det. Har i alla fall fått en del smakprover från olika leverantörer och det känns väldigt lovande, storsnoken lär gilla det mesta ur det grillade sortimentet.
Men mycket återstår att göra innan vi ror detta i hamn...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: