minttubengtzing

Mysig tvådagars

Kategori: Nöje

En bild säger mer än tusen ord... Så här kommer fler bilder från kryssningen. Vi hade det jättetrevligt, på vägen dit åt vi trerätters på a la carte-restaurangen och på hemresan slog vi till på buffén. Under vår dag som vi spenderade i Helsingfors gick vi på torgmarknad, tittade i butiker och åt typisk finsk mat i saluhallen. Stekt strömming, köttpiroger, karelska piroger och syltmunkar. Köpte även med mig kakor för att ta med hem som mormor alltid hade när vi var små. Det kakpaketet ekade tomt innan vi hunnit lämna hamnen... Ibland behöver man verkligen ett miljöombyte. Jag passade på att ladda om mina batterier och frostade även av min usla finska. Nu flyter den som rinnande vatten igen och jag längtade hem på riktigt. Kändes skönt att komma hem till storsnoken och jag tror att båda var i stort behov av att vara ifrån varann några dagar. Känslan av att träffas igen var underbar. Jag har saknat att få längta och sakna. Den här miniresan kunde inte kommit lägligare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: