minttubengtzing

Fantastisk fredag

Kategori: Allmänt

Halvligger i soffan efter en hektisk men rolig dag på jobbet, fötterna känns tunga och ögonlocken likaså. Men inte är jag ledsen över det, nej jag njuter av att bara få vara. Tog ledigt från all form av träning idag, tog bilen till jobbet istället för cykeln och gymet får klara sig utan mig. Brukar tycka att det är befriande att cykla till jobbet, men igår var det bara jobbigt. Mjölksyran skrek i benen två minuter efter att jag spinnat iväg, både dit och hem. Så idag vilar jag för att orka fsm-passet imorgon bitti. Får inte göra nånting annat än promenera. Ska nog ladda med tacos ikväll tror jag, det var länge sen.
Fick ett tråkigt besked från utbildningen jag sökte, de nekar mig en plats med anledningen "ekonomiska resurser saknas". Ringde och pratade med dem och då framkom det att i vanliga fall är budgeten ganska klen, men för bara ett par veckor sedan hade bidraget för höstens utbildningar blivit indraget helt. Då skolan ligger i Tyresö måste jag söka via min hemkommun och de beslutar om resurserna finns. En kollega som bor i Tyresö sökte samma utbildning och hon kom in. Vågar påstå att jag blev väldigt avundsjuk när hon berättade det.
Så nu måste jag antingen folkbokföra mig i Tyresö kommun för att bli antagen, eller också om möjligt bekosta kalaset ur egen ficka. Ska ringa på måndag och höra med skolan om de kan hjälpa mig på något sätt, och fråga hur mycket utbildningen kostar per elev och termin. Ponera att hela utbildningen på två terminer landar på 30.000 kronor skulle jag inte tveka en sekund att stå för kostnaderna själv. Jag vill detta så gärna att jag är beredd att göra allt för att komma in.
Nu ska jag njuta av att vara ledig, allt löser sig alltid. Konstigt nog är jag glad och inte ett dugg stressad. Det kommer ordna sig. Jag har världens bästa stöd från storsnoken dessutom, det är nog därför jag är så lugn. Han är helt klart bäst. ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: