minttubengtzing

Utslagna igen

Kategori: Allmänt

Har haft en väldigt trevlig och mysig dag. Tyvärr blev det ingen jaktträning för Caesar, det hann vi liksom inte med. Vi rodde ut på sjön med farfar och sökte fiskelycka utan framgång. Tror han blev lite besviken över det, framför allt när storsnoken sagt att jag kan rensa och filéa fisk. Han ville nog se det med egna ögon för att tro det.
Fick även smaka på farmors berömda kladdkaka. Kan lugnt säga att det var i särklass godaste kladdisen jag någonsin ätit. Receptet ska jag definitivt ha med mig hem. Den var perfekt kladdig rakt igenom och inte alls torr som den ofta blir utåt kanterna. Hon hade garnerat den med skivade färska jordgubbar. Mums!
Efter båtturen åkte vi ner på byn och hängde på grillen. Känns verkligen att man kommit ut på landet. Inget ont om det - jag trivs väldigt bra.
Dom är verkligen söta farmor och farfar. Passar som handen i handsken dom två tillsammans. Och utseendet går verkligen i arv ser man. Fotoalbumen åkte fram tillslut och en eller annan hockeyfrilla skymtade jag på svärfar. Trender kommer alltid igen men jag hoppas hockeyfrillan är överspelad för all framtid. Vem var det egentligen som introducerade den?
Imorgon ska vi lägga krut på Caesars träning och söka dammisar. En dammis är ett träningsredskap som ska påminna om en and när man har den i munnen. Det ska bli väldigt kul!

 

image description

Kommentarer


Kommentera inlägget här: