minttubengtzing

Sunday

Kategori: Mys

Idag har jag varit lagom mör i både kropp och knopp. Soffan har varit den givna platsen bortsett från två avstickare; födelsedagsfika hos Sandra, Robin och Leia, och en visit hemma hos Elin, Ronnie och Cornelis.
Leia ville inte krama mig, hon puttade på mig och visade på alla sätt att jag inte står högt på hennes lista. Jag undrar när detta ändrades, hon som alltid gillat mig. Hon kanske är kär i storsnoken och då är jag konkurrens... Sandra hade gjort två sorters cheesecake varav den ena var gjord på Marabou-Philadelphia. Båda var jättegoda, och till detta ett antal sorters kakor. Hon är helt klart en jäkel på att baka.
Sedan åkte vi vidare till fika nummer två och fick äntligen träffa lille Cornelis för första gången. Han har hunnit bli tre månader gammal och är redan ett charmtroll. De såg ut att må bra och vi pratade en del om framtiden; barn, dop, giftermål och kyrkan bland annat. Det har varit en alltigenom trevlig söndag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: