minttubengtzing

Veckan då kappan vände

Kategori: Plugget

I måndags började jag min diet. Starten var inte stenhård, vi åt middag hos svärmor och hennes flamma hade gjort förrätt. Storsnoken tyckte det var bland det godaste han någonsin ätit. Han kom ut till mig i vardagsrummet, sträckte fram en krustad med ädelost och hjortronsylt och menade att jag MÅSTE smaka. Så blev det, och gott var det. I övrigt har det flytit på bra med kosten. Känner mig inte alls lika stor om magen på kvällarna vilket är positivt.
Humöret har äntligen vänt. Tack gode Gud! Har haft två tentor denna vecka, en i Excel och en i löneprogrammet Hogia och båda kändes bra. I morgon börjar vi med Vismas löneprogram vilket ska bli kul att jämföra med Hogia.
Var på anställningsintervju i tisdags och den kan inte ha tagit längre än en kvart. Jag skrev på papper så nu är jag anställd på Bemannica. Jag har inga krav på mig, inget minimumavtal vilket gör att jag kan bestämma själv när jag vill jobba. Frihet. Och perfekt inför resan.
Var även på intervju för sommarjobb på Ica Maxi för några veckor sen och svaret kommer i nästa vecka. Hoppas att jag får det, skulle ju vara så skönt med det bekväma avståndet och kul att jobba i en större butik. Håller tummar och tår för detta! Jag hade egentligen inte sökt till själva sommarjobbet, utan dom ringde upp för att dom hittat min spontanansökan som jag skickade in för ett halvår sen. Det betyder ju att jag är kvalificerad och intressant. Kändes kaxigt att kunna säga att jag kan alla avdelningar. Äntligen ger mina till synes bortslösade år på Ica utdelning.
Det går bra nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: