minttubengtzing

Gruppdynamik och styrelseutbildning

Kategori: Allmänt

Stora ord för en ung kvinna. Polletten börjar trilla ner att jag är vuxen nu. Jag styr mitt eget öde. Det är en stor tanke att greppa men det känns väldigt bra att ha nått den insikten.
Gårdagen bjöd på en heldag av lära-känna-lekar och övningar med klassen. Vi fick diskutera olika påståenden i grupp och sen blev man tilldelad en annan grupp att äta lunch med. Jag och mina tre klasskompisar gick ner till en italiensk pasteria på Folkkungagatan och under lunchen fick jag dra igång samtalen. Det gick bra, jag bjöd på mig själv för att dom andra skulle slappna av vilket dom tillslut gjorde.
Efter skolan hämtade storebror mig och bjöd mig på Friday's i Kungsträdgården. Jag fick en mental snabbresa till Miami när min hamburgare kom in tillsammans med Jack Danielssåsen som jag jämt åt där. Så himla gott var det, bland dom godaste burgarna jag ätit, och det har ju blivit några under årens lopp. 😊
Efter middagen var det dags för kursen "ny i styrelsen". Väldigt matnyttig kväll och jag fick en hel del kött på benen som jag kommer ha nytta av i mitt framtida styrelsearbete. Jag hoppas på att kunna tillföra något som ung kvinna som motvikt till pantertanterna, och om inte annat så för att förgylla mitt cv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: