minttubengtzing

Från hemmamys till utgång

Kategori: Nöje

I lördags var jag bjuden på middag hos Helena som dukade upp i Texas-style. Hon helgrillade fläskfilé, gjorde portionsformar med potatisgratäng, ugnsbakad sötpotatis, grillade grönsaker, sallad och bbq-sås. Mums!
Innan denna festmåltid åt vi ciabatta som vi doppade i olivolja och havssalt, tillsammans med parmesanflagor och lufttorkad fuet. Till detta drack vi ett nytt rosévin som jag faktiskt gillade precis som det var. I vanliga fall blandar jag med fanta men det behövdes inte. Vilken kvinna hon är i köket, jag blev faktiskt imponerad. Hon är så duktig!
Efter en jättetrevlig kväll ryckte storebror in mig till Söder där jag mötte upp honom och några av hans kompisar med respektive. Vi hade jättekul och mötte senare upp storsnoken på kebaben innan taxifärd hem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: