minttubengtzing

Resumé

Kategori: Allmänt

Här kommer en liten genomgång av senaste veckorna, och jag ber om ursäkt i förväg för att jag kan låta negativ. Inte alltid det roligaste att läsa (och det är också därför jag låtit bli att skriva) men det har inte varit den roligaste tiden helt enkelt.
Nya jobbet går bra, har dock inte fått någon genomgång utan jag har bara blivit inkastad och får göra det bästa jag kan. Första dagen var kaotisk, såg det som en prövning. Allt efter det är piece of cake för mig nu.
Vi bjöd på chiliconcarne och fika för familjen efter storsnokens födelsedag. Vi försov oss från tjejernas dansuppvisning vilket jag blev ledsen för. Millan påpekade att vi jämt är uppbokade på allt möjligt när vi väl är lediga, vi kanske skulle ta det lite lugnare och bara vara med varann. Ligger nog nånting i det.
Det har blivit en och annan middag hos Millan med vin, hur mysigt som helst och framförallt välbehövligt.
Gamla bästa vännens pappa gick bort väldigt plötsligt i söndags, dagen efter hennes 25-årsdag. Jag och storsnoken var där och hjälpte med det vi kunde. Vi tog barnen till lekplatsen och lekte med dom. Resten går inte att beskriva med ord. Kommer aldrig glömma den dagen. Hon var chockad över att se oss där, och jag har hälsat på ett par gånger efter det. Han skulle fyllt 51 i år. "Men var inte ni osams?" har har fått höra. Ja jo men... Det här är en katastrof. Då finns det inga regler längre.
I skolan har vi påbörjat ett projekt som sträcker sig ända till skolavslutningen, och jag blev indelad i en grupp jag inte vill vara i. Känns inte bra men jag får helt enkelt göra mitt bästa ändå.
Enligt CSN har jag redan tjänat för mycket för den här perioden. Jag har fått meka lite och kommer bara behöva betala tillbaka någon hundralapp istället för 10 000. Båda jobben har fått frysa mina löner och de betalas ut i juli när den nya perioden börjar. En tanke i det hela är att det är helt sjukt att CSN har ett tak för hur mycket inkomst man får ha som studerande. Om jag lyckas arbeta samtidigt som jag sköter mina heltidsstudier ska dom skita fullständigt i vad jag tjänar! Jag ser det som en uppmuntran till att jobba svart. Hela systemet är rubbat, dom skjuter sig själva i foten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: