minttubengtzing

Dags för detox

Kategori: Allmänt

I måndags började min detox. Detoxen består av grönsaksjuicer och soppor och detta gör jag för att ge tarmarna en chans att starta om på ny kula. Ut med det gamla och in med det nya helt enkelt.
Det här är nog femte gången jag gör denna utrensning, och resultatet man får efteråt är hur grymt som helst. Man känner sig lättare, fräschare, vitalare, gladare... Det är svårt att sätta fingret på vad det är, men det är en härlig kombination av dessa. Det är värt den där tuffa veckan helt utan tvekan.
I tisdags hade jag sån extremt sprängande huvudvärk. Jag hade i och för sig inte räknat med något annat... Trots detta så kan inte livet stanna upp och jag skrev min tenta. Provsvaren kom idag och jag blev godkänd.
Dag tre var jag bra sugen på allt jag såg. Vi gick på ekonomimässan i Kista med klassen och den som gått på mässa vet ju att dom delar ut godis. Dumlekola, daim, snickers... Jag fick verkligen anstränga mig från att nalla ur skålarna.
Bortsett från allt det så har det gått bra, jag börjar känna dom positiva effekterna och mina kvisslor är borta. Det sägs ju att man får finnar av choklad, men jag tror att allt man stoppar i sig spelar en roll i hur huden mår. Detox är något jag starkt kan rekommendera. Kroppen mår bra inifrån. Nu är förstås tanken att jag ska äta nyttigare när jag är klar och endast ha ätardagar på lördagar. Inte flippa ur igen och bara äta snabbmat.
Här kan man hitta en massa nyttig information som rör kroppen och välmåendet. Det är där jag läst mig till en jäkla massa, det är en hel vetenskap...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: