minttubengtzing

Crossfit

Kategori: Träning

Blev meddragen av spanjacken till Årstafältet idag för ett crossfit-pass. Efter en vild bilfärd hittade vi dit och körde igång. Vi välte traktordäck, rushade upp för en kulle, utfallssteg, burpees, plankan, armhävningar, ja you name it. Crossfit innebär funktionsträning, man använder sin egen kropp och vikt som tyngd och tar det man har i omgivningen. I detta fall då däck, rep, en släde och en kulle. Det behöver inte vara svårare än så, och jag hade inte en tanke på att det var jobbigt. Jag fokuserade hundra procent på vad som skulle göras härnäst och satsade järnet. Helt plötsligt, som på fem minuter, var vi klara. Så himla roligt! Jag fick verkligen mersmak. På onsdag ska vi dit och välta lite däck igen. Brutalt befriande, precis i min smak. Lite råare liksom.

Kommentarer

  • Nathalie säger:

    Va kul det låter! Jag vill också följa med :)

    Svar: Det är klart du ska hänga med! Hojta till när du känner att du mår bättre så kör vi. Gratis första gången, efter det 50kr per tillfälle. Måndagar & onsdagar kl.19, lördagar kl.10.30 :)
    MinttuBengtzing

    2012-07-04 | 09:20:13

Kommentera inlägget här: