minttubengtzing

Helan går, och så kommer kräftisen

Kategori: Tankar

Och idag har dagen varit tvärtemot vad den var igår. I morse kändes det riktigt surt att cykla till jobbet. Det började regna två minuter efter att jag cyklat hemifrån. Och det regnade hela vägen till jobbet. Tjohooo. Sen tappade jag ut 43 små dressingsbägare det första jag gjorde så att alla gick sönder. Det blev en pöl av sås som tog en evighet att städa upp och jag svor en lång stund och förbannade min värdelösa morgon. Men sen gick det bara uppåt. Det kunde liksom inte bli värre. Allt flöt på som det skulle och humöret var på topp igen. Som en skön avrundning på arbetsdagen cyklade jag hem i solsken. Tror att jag är bitter på grund av den svenska sommaren som aldrig tycks infinna sig. Och blev speciellt påmind om hösten igår när första leveransen med signalkräftor kom. Är det redan dags för kräftor? Men midsommarsillen då, hann vi verkligen med den? Bortspolad sommar. Har inte ens varit ute på Djurö än. Har inte grillat en enda gång med storsnoken. Ingen uteservering eller parkhäng. Inget Gotland blev det i år heller. Nej jag är inte bitter...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: