minttubengtzing

Teräsmies

Kategori: Tankar

Det betyder Stålmannen. Precis vad du är för mig. Världens finaste, världens bästa på alla sätt. Ibland tror jag att jag är min egen värsta fiende, du räddar mig många gånger från mig själv. När jag försvårar underlättar du. Du ser när jag har tårna på kanten och behöver en hand att hålla i för att inte ramla. Ibland snubblar jag och då hjälper du mig upp. Du bär mig om det behövs. Du stöttar mig tills jag orkar stå själv, sen njuter du av synen när jag lär mig gå. När jag ser hinder ser du möjlighet. När jag är ledsen är du den som gör mig glad. Du är min värld. Du är allt jag vill ha och är i behov av. När jag gör fel gör du rätt. När jag blir arg behåller du lugnet. När jag är destruktiv är du konstruktiv. Vi är varandras motsatser men trots det så otroligt lika. Livet är ingen dans på rosor men med dig är det en tango. Man behöver dalar för att uppskatta bergen. Ibland kan jag tycka om att ta ett längre dopp i dalälven för att få njuta av solen på berget med dig sen. Du är allt jag nånsin bett om och nu är du här. Vill se så mycket med dig, vill visa och bli visad. Allt som varit viktigt och kärt för mig vill jag att du också ska se och förstå. Har aldrig känt så här starkt för någon, både på gott och ont. Jag älskar dig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: