minttubengtzing

Brownietårta med hallonmousse

Kategori: Matlagning

Sent i förrgår kväll ställde jag mig och bakade denna härliga tårta. Bland många goda smakkombinationer ligger nog choklad och hallon väääldigt högt upp på min lista. Det är ju bara så gott!
 
Och så här blev den!
 
 
Den var över all förväntan. Jättegod och brownien var perfekt. Det söta mot den syrliga hallonmoussen gifte sig bra. Alla tog mer så det tog jag som ett bra betyg.
 
 
Vi tog med tårtan och en termos kaffe ner till midsommarstången. Alla andra hade självfallet med sig jordgubbstårta och jag fick försvara mig med att jag är finne och att jag inte fattat det här med svenska jordgubbar än. En äldre herre från bordet bredvid blev nyfiken och smakade en bit, han tyckte den var härlig. Den gör jag definitivt igen vid ett annat tillfälle.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: