minttubengtzing

On the road again...

Kategori: Tankar

Vilket underbart väder det har varit senaste veckan! Otroligt varmt och soligt, jättehärligt. Har cyklat till jobbet i shorts och linne. Det säger ju allt. Det tar verkligen emot att jobba sådana dagar. Har tillbringat mina raster på taket på jobbet och ätit lunchen i solen.
Nu har jag sökt till konditori- och bageriprogrammet som startar i höst. Har tänkt tanken några gånger och kände att jag borde ta steget och söka. Vågar väl påstå att svärmor haft ett liiiitet finger med i spelet.
- "Varför pluggar du inte till konditor? Tror det skulle passa dig, då får du pyssla. Det tycker du väl om? Tänk vad roligt."
Detta sa hon första gången för cirka ett år sen. Nu hoppas jag ju bara på att jag blir antagen. På måndag är jag kallad till obligatorisk informationsträff, och innan jag ska dit hade jag tänkt ordna praktikplats på ett konditori/bageri. Det ska vara klart senast 11 juni så det är bara att ta tag i det direkt istället för att skjuta på det.
Känns jättekul, vill verkligen komma ifrån mitt jobb och göra någonting annat, få distans. Bara göra någonting för mig själv. Drömmen är ju att öppna eget en dag, jobba hårt och bygga upp ett företag från grunden. Min storebror är helt klart en inspirationskälla, han sa upp sig för ett år sedan och startade en firma. Sakta men säkert börjar det blomma efter allt jobb och slit. Jag är så glad för hans skull.
Kan han så kan väl jag...?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: