minttubengtzing

Dagens tankar

Kategori: Tankar

Hur kommer det sig att alltför många har svårt att unna andra lycka? Avundsjuka, missunnsamhet och bitterhet finns överallt. Går det lite bättre för någon annan så kan man aldrig bara hylla det och vara glad för den personen. Och då menar jag genuint glad, utan baktankar. Finns många som solar sig i andras glans och bara finns där när det gynnar dem. Och nej jag är inte trångsynt. Det ÄR så. Blev idag återigen påmind om varför jag tog bort min Facebook. Det är ju så trist att lägga upp grejer när de som man ofta gör tummen upp till aldrig gör det tillbaka. Tänker inte be om ursäkt för att jag lever mitt liv på mina egna villkor och utefter mina värdesättningar. Jag betalar för att få ha det liv jag vill ha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: