minttubengtzing

Måndagslyx

Kategori: Kärlek

Denna måndag har varit nåt otroligt långdragen och seg. Jag har känt mig tröttare än tröttast och trots ett antal koppar kaffe har det fortsatt i samma stil.
Men trots en halvdan start på veckan så lyckades kvällen bli desto trevligare. Jag mötte upp storebror på Eriks Gondolen och han bjöd på trerätters middag. Till förrätt åt jag hummersoppa, till varmrätten valde jag att prova hjort för första gången. Fantastiskt gott var det, så mört och fint kött som smälte i munnen. Till dessert åt jag en passionsfruktsmoussetårta på browniebotten. Wow! Summa sumarum om maten var att varje komponent i rätterna är starka individer var för sig men tillsammans skapar dom ren magi. Utsikten är ett extra plus och denna måndag avslutades på bästa möjliga sätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: