minttubengtzing

Dags att släppa vassen

Kategori: Träning

"Vågen, vågen på golvet där, säg mig hur många kilo jag bär."
Skulle inte ha ställt mig på den. Eller så var det bra, jag behövde nog få den örfilen. Sedan storsnokens tävling har vi unnat oss det ena med det andra. Varje dag. Gick till återvinningsstationen för att slänga lite kartonger igår. Sju kladdkaksförpackningar hittade jag bland allt det andra. På bara en vecka. Say no more...
Nu har jag tagit formbilder, vägt min morgonvikt och satt upp målet. 10kg till 1 juni. Vill nog inte väga så lite men det är vad jag ska sikta på. Vikten har egentligen ingen betydelse för mig, det är formen som är det viktiga. Känslan. Välmåendet. Friheten.
Jag har varit fängslad vid efterrättsbuffén alldeles för länge nu. Vågar inte ens visa formbilderna. Men de kommer den 1 juni. Det lovar jag. Då är tanken att man ska kunna se en förbättring. Från tunna till bräda!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: