minttubengtzing

Packa pappas kappsäck

Kategori: Allmänt

Nu har startskottet gått. Resväskan är hämtad från förrådet och listan på saker jag måste komma ihåg att ta med mig och göra innan vi åker är lång. Jag är en sån som planerar och gör listor, vet inte hur jag skulle klara mig annars. Har så uselt minne att jag lätt glömmer bort hälften. Ska införskaffa en present till lilltjejen som fyller sex år imorgon, ladda upp batteriet på ladyshavern jag fick i julklapp av storebror, städa och tvätta, tömma kyl och frys så de är avstängda medan vi är borta, dra ur alla kontakter, sänka värmen på elementen och stänga av värmegolvet i badrummet. Känns väldigt onödigt att allt är igång och surrar och drar el när ingen ska använda det. Skonar plånboken dessutom när man kommer hem. Sånt fick jag lära mig när jag var liten, källsortering och hur man spar på resurser. Ett tag var jag allergisk mot slöseri, storsnoken kunde reta gallfeber på mig när vi flyttade ihop. Det slängdes mat för att han var för lat för att steka upp lövbiffen han köpt innan den gick ut i datum, källsortering fanns inte i hans vokabulär och han duschade gärna en timme om dagen. Allt det där gör han fortfarande, men jag har lärt mig leva med det. Tror jag slappnat av mer gällande sånt, men är jag på dåligt humör kan dessa saker göra mig väldigt irriterad. Man är bra knäpp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: